Compass, czyli SUV marki Jeep liczący się w największym i najszybciej rozwijającym się segmencie aut na świecie
Wprowadzony na rynek w 2017 roku i niedawno wyposażony w nowy silnik Euro 6D, Jeep Compass oferuje zarówno legendarne zdolności off-roadowe amerykańskiego producenta, jak i doskonałą dynamikę jazdy.
Model ten posiada nowoczesny design w charakterystycznym dla Jeepa stylu oraz pełen wachlarz zaawansowanych, przyjaznych dla użytkownika technologii łączności i bezpieczeństwa.
Jeep Compass charakteryzuje się niepowtarzalnym zewnętrznym designem, opartym na delikatnej równowadze pomiędzy dynamicznymi liniami i zrównoważonymi proporcjami, co daje innowacyjny efekt estetyczny. Jest to autentyczny Jeep z charakterystycznym, tradycyjnym wzornictwem, takim jak trapezowe nadkola i siedmioszczelinowy grill umieszczony w czarnej, błyszczącej obudowie. Czarne obramowania reflektorów LED dodają osobowości i uroku przodowi pojazdu. Cechą wyróżniającą tylną część tego modelu są unikalne tylne światła LED. Dzięki smukłemu i prostokątnemu kształtowi spójnie wpisują się w linię klapy bagażnika, dając efektowny, a jednocześnie ekskluzywny wygląd, łatwo rozpoznawalny na drodze lub w terenie. Przede wszystkim jest to Jeep z prawdziwego zdarzenia, gwarantujący osiągi w jeździe terenowej i stanowiący wzorzec w swojej klasie dzięki dwóm zaawansowanym rozwiązaniom dedykowanym pojazdom z napędem 4×4: Jeep Active Drive oraz Jeep Active Drive Low. Oba systemy mogą w razie potrzeby przenieść niezbędny moment obrotowy do każdego koła i oba są wyposażone w różne tryby pracy dostosowane do rodzaju podłoża Selec-Terrain (automatyczny, śnieg, piasek i błoto, plus ekskluzywny tryb podłoże kamienne dostępny tylko dla wersji Trailhawk) w celu zapewnienia najlepszych osiągów podczas jazdy z napędem 4×4 na każdej nawierzchni, na drodze i w terenie oraz w każdych warunkach pogodowych.
Nowością serii pojazdów na rok 2019 jest karoseria w odcieniu szarości Sting Grey oraz silniki wysokoprężne i benzynowe z homologacją typu Euro 6D. W roku 2019 Compass oferowany jest w czterech wersjach: Sport, Longitude, Limited oraz Trailhawk. Dodatkowo dostępne są dwie nowe wersje specjalne: sportowa i wyróżniająca się wersja „S” oraz ekskluzywna „Night Eagle”, dzięki czemu określenie właściwego wyposażenia i wyglądu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto wszystkie wersje są w pełni wyposażone w najnowocześniejsze systemy informacyjno-rozrywkowe: 7-calowe radio UconnectTM z systemem Apple CarPlay/Android AutoTM jest teraz oferowane standardowo, począwszy od wersji Longitude (wraz z automatyczną klimatyzacją dwustrefową i 17-calowymi kołami ze stopu), natomiast 8,4-calowe radio NAV z systemem Apple CarPlay/Android AutoTM jest dostępne jako wyposażenie dodatkowe dla wersji Longitude i w standardzie, począwszy od wersji Limited.
Ale opcje dostosowywania do potrzeb użytkownika nie kończą się na tym: klienci mogą wybierać spośród siedmiu różnych kombinacji układów napędowych, w tym dwóch silników benzynowych i dwóch silników wysokoprężnych oraz dwóch skrzyń biegów – dziewięciobiegowej automatycznej i sześciobiegowej manualnej.
Linia silników benzynowych obejmuje silnik MultiAir2 Turbo o pojemności 1,4 litra z funkcją Stop&Start, o mocy 140 KM przy 5000 obr./min i 230 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem 4×2, oraz silnik MultiAir2 Turbo o pojemności 1,4 litra, o mocy 170 KM przy 5000 obr./min i momencie obrotowym 250 Nm przy 2500 obr./min, w połączeniu z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4.
Uzupełnieniem jest linia silników wysokoprężnych, w tym 1,6-litrowym silnikiem MultiJet II z funkcją Stop&Start o mocy 120 KM przy 3750 obr./min i 320 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem 4×2 oraz 2-litrowy silnik MultiJet II z funkcją Stop&Start o mocy 140 KM przy 4000 obr./min – w połączeniu z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów – i o mocy 140 KM przy 3750 obr./min z sześciobiegową skrzynią manualną. Oba gwarantują moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min i są dostarczane w konfiguracji z napędem 4×4.
Wyższa moc wyjściowa 2-litrowego silnika MultiJet II z funkcją Stop&Start – o mocy 170 KM i momencie obrotowym 380 Nm przy 1750 obr./min w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach w konfiguracji z napędem 4×4 (w tym tryb pracy Trailhawk z niskim przełożeniem) – dopełnia ofertę modeli z serii Compass z silnikami wysokoprężnymi.
2,4-litrowy silnik benzynowy Tigershark z układem MultiAir2 o mocy 184 KM i momencie obrotowym 237 Nm przy 6400 obr./min jest dostępny na rynkach poza UE (Rosja, Afryka i Bliski Wschód) wraz z oszczędną, 150-konną wersją tego samego silnika, oba połączone z automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach w konfiguracji napędu 4×4.