USA, Nevada, a ściślej ? Las Vegas. To właśnie tam ekipa Thaler Design robi wszystko, aby zwrócić uwagę miłośników terenowego tuningu. Jak widać stolica hazardu nie musi być kojarzona tylko z zielonymi blatami, ale również z udanymi off-roadowymi konwersjami.
Po przejęciu przez Fiata, Chrysler w dużym stopniu przestał być pełnowartościową wizytówką USA. General Motors Gigant z Detroit ? General Motors ? zachowuje amerykańską krew, jednak boryka się z problemami wizerunku. Firma podała do wiadomości, że w prawie półtora miliona pojazdów tej marki może występować problem z mechanizmem zapłonu (auto prawdopodobnie może wyłączać się podczas jazdy).
Mimo wszystko, warto się interesować motoryzacją zza oceanu. Z pewnością jest ona warta uwagi i nawet takie ?niusy? nie powinny wpłynąć na atrakcyjność amerykańskich produktów.
Taką nadzieję ma ekipa Thaler Design, która specjalizuje się w wartych uwagi modyfikacjach Jeepa Wranglera.
ActionTruck
Prezentowany pojazd został posadzony na wersji Wranglera ? Unlimited. Samochód w znacznym stopniu odchudzono. Zespół tunerów pozbył się części nadwozia, a wiele elementów karoserii zostało wykonane z włókna szklanego.
Orurowanie znajdujące się na tylnej części auta pełni rolę usztywniającą. Metalowy zespół rur został na stałe dokręcony do bocznych ścianek ?paki? oraz do podłogi. Pakiet rur pełni również rolę elementów, do których można dopiąć takie przedmioty, jak podnośnik typu hi-lift. Zadbano także o szczegóły ? uchylane okienko na bocznej części nadwozia zostało połączone metalową linką z tymże właśnie orurowaniem. Solidnie i praktycznie ? nawet w kwestii takich detali.
Przyległości
Koło zapasowe zostało umieszczone na brzegu przestrzeni bagażowej. Metalowy stelaż można odchylić w płaszczyźnie poziomej. W zasadzie metalowy uchwyt na koło pełni również rolę drzwi do bagażnika.
Warto zaznaczyć, że konstrukcja uchwytu została tak opracowana, aby nie wpłynąć negatywnie na terenowy kąt zejścia.
Jeep Action Truck
Thaler postawił na 35-calowe koła z oponami BFGoodrich Mud Terrain oraz estetyczne obręcze ze stopów lekkich. Nadwozie oraz uchwyt na koło zapasowe zostały dostosowane także do użycia opon 40-calowych.
Przejdźmy do przodu. Tutaj wersja Thaler Design dodała sporo akcesoriów, ale nie za dużo. Zbytków nie stwierdzono. Jest za to solidny zderzak wraz z orurowaniem, znajdującym się tuż przed grillem. Na nim umieszczono dodatkowe oświetlenie ksenonowe IPF 901 HID. Przy okazji oględzin przedniego pasu nadwozia znajdziemy również wyciągarkę Warn 9.5cti z liną syntetyczną.
Zawieszenie
Już seryjne zawieszenie Wranglera daje duże możliwości podczas jazdy w terenie. Mimo to Thaler postawił w nie zaingerować. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano pakiet sportowy oraz 4,5-calowy ?lift?. Amortyzatory pochodzą z zakładów uznanego Bilsteina (z dodatkowym zbiornikiem oleju). Reszta elementów w większości należy do rozwiązań fabrycznych. Należą do nich cztery wzdłużne drążki i jeden poprzeczny (Panhard). Z przodu i z tyłu zainstalowano stabilizator, przy czym z przodu mamy możliwość jego rozłączenia.
Zastosowano sztywne osie Dana 44, przy czym wałek atakujący poprowadzono od góry. Jest on solidny, wały pracują pod odpowiednimi kątami, a cały układ nie jest nadmiernie narażony na uszkodzenia. Mosty prowadzone są solidnie wykonanymi, czterema wahaczami wzdłużnymi, a za stabilizację poprzeczną odpowiada drążek Panharda.
Jeep Action Truck
Silnik
Jak jest dobrze, to po co zmieniać ? w myśl tej zasady postąpiono z silnikiem. Pod maską znajdziemy sprawdzoną benzynową jednostkę o pojemności 3,6 l. Jak na tę pojemność silnik został optymalnie zestrojony pod kątem mocy i momentu obrotowego (284 KM, 347 Nm). Silnik jest nieco mniejszy od swojego poprzednika o pojemności 3,8 l. Proekologiczne podejście nie odbiło się negatywnie na jakości jazdy. Jeep legitymuje się wystarczającą dynamiką, a wysoki moment pozwala na przemieszczanie się w warunkach terenowych. Całości dopełniają sztywne mosty, wyposażone w mechaniczne blokady dyferencjałów na osiach, załączane z kabiny pojazdu. Dodatkowo z mechanizmem LSD na tylnej osi.
Doprowadzanie powietrza do jednostki jest wspomagane przez snorkel.
Wnętrze
Wnętrze pojazdu nie zostało naruszone. Znajdziemy tu seryjne rozwiązania, co nie powinno martwić. We wnętrzu nie jest spartańsko ? za to miło dla oka, i co najważniejsze, jest funkcjonalnie. W kwestii wyposażenia, obecnie niczym nie różni się ono od standardów w innych pojazdach: elektronicznie zamykane szyby, centralny zamek, klimatyzacja automatyczna, radio z odtwarzaczem CD i nawigacją, podgrzewane lusterka, itp. Za dopłatą można otrzymać mechanizm podgrzewania foteli.
Podsumowanie
Jeep Wrangler to jeden z najdzielniejszych w terenie samochodów produkowanych seryjnie. Po modyfikacjach firmy Thaler Design pojazd jeszcze bardziej zyskał na terenowej wydajności. Solidne podzespoły napędowe połączone z mądrze wykonanym tuningiem zawieszenia sprawiają, że więcej już nie potrzeba. Po konwersji otrzymaliśmy dobrze wyposażonego pickupa, który swój potencjał terenowy może w pełni udowodnić, i to nie tylko na terenach Nevady.
Jeep Action Truck
Jeep ActionTruck ? dane techniczno-eksploatacyjne
SILNIK
3.6L Pentastar: z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów ? V6, pojemność skokowa ? 3 605 cm3, układ zmiennych faz rozrządu VVT, moc maksymalna ? 284 KM (209 kW) przy 6 350 obr./min, maksymalny moment obrotowy ? 347 Nm przy 4 300 obr./min
SKRZYNIA BIEGÓW
automatyczna, 5-stopniowa, symbol – W5A580
SKRZYNIA ROZDZIELCZA
dwustopniowa, przełożenie zredukowane ? 2,72:1
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
zależne, pakiet sportowy ? 4,5? RS, amortyzatory Bilstein 5160 z dodatkowym zbiornikiem oleju, cztery wzdłużne drążki i jeden poprzeczny drążek Panharda, stabilizator (rozłączany)
ZAWIESZENIE TYLNE
zależne, pakiet sportowy ? 4,5? RS, amortyzatory Bilstein 5160 z dodatkowym zbiornikiem oleju, cztery wzdłużne drążki i jeden poprzeczny drążek Panharda, stabilizator
wspomagany hydraulicznie, przekładnia śruba-nakrętka z kulkami obiegowymi
KOŁA
opony BFGoodrich Mud Terrain 35?, felgi ze stopów metali lekkich
WYPOSAŻENIE
wyciągarka Warn 9.5cti (z liną syntetyczną), oświetlenie IPF 901 HID, podnośnik typu hi-lift
WYMIARY I MASY
rozstaw osi ? 2 947 mm, rozstaw kół przód/tył ? 1 572 mm, długość x szerokość x wysokość ? b.d., pojemność zbiornika paliwa ? b.d., masa własna ? b.d.
OSIĄGI
b.d.
Jeep Action Truck
Zdjęcie 1 z 18
Jeep Action Truck
Autor: Aleksander Goliat, Zdjęcia: Jeep
Cookies, czyli ciasteczka
Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies)
Korzystanie z portalu oznacza akceptacje regulaminu serwisu oraz polityki prywatności Ustawienia ciasteczekAkceptujęRezygnuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.