Muskularny Jeep Gladiator

Niektórzy nie wyobrażają sobie, że ich Jeep będzie wyposażony w standardowy, fabryczny silnik.

W Polsce jeszcze jest niewiele serwisów, które mogą profesionalnie wymienić jednostkę napędową. Przeszkodą zapewne są finanse ale również szybki dostęp do niezbędnych części. Jednak wymiana silnika to nie tylko sam silnik. Inaczej rzecz ma się w kolebce modyfikacji pojazdów, tj. w Stanach zjednoczonych. Na Florydzie działa firma która zajmuje się adaptacją pojazdów do oczekiwań właścicieli. Mowa o Hennessey Performance. W tym miejscu warto wspomnieć, że podobne warsztaty, na bardzo wysokim poziomie, działają z powodzeniem za naszą wschodnią granicą. Tu również o sukcesie decyduje grubość portfela.

Jeżeli tylko dysponujesz odpowiednią ilością gotówki wymiana standardowego silnika V6 o pojemności 3,6 litra na 285 KM na 6,2 litrowy motor V8 o mocy 707 KM ? Hellcat nie stanowi problemu. Gdy wsiadamy do takiego samochodu rozpiera nas wrażenie że możemy niemal wszystko. Z pewnością jednak więcej, niż kierowcy dysponujący pod maską mniejszą mocą.
Opisywany Jeep Gladiator do warsztatu trafił prostu z salonu sprzedaży. Firma Hennessey Performance, specjalizuje się w modyfikacji mniej popularnych modeli samochodów. Hellcat jest jedną z ulubionych jednostek tego warsztatu, dlatego przyjęli ten projekt do realizacji.
Prezentowany Gladiator nie jest Ich pierwszą przygodą z Jeepem. W zeszłym roku zaprezentowali Jeepa Gladiatora Maximusa.
Zdjęcia przedstawiają ogromną metamorfozę seryjnego Jeepa Gladiatora. Stał się potężną terenową ciężarówką, gotową na wszystko, zawsze i wszędzie. Amerykanie, nie bez powodu, używają określenia Muscle Car. W przypadku pojazdu terenowego nabiera to nowego znaczenia. Lista części i podzespołów, niezbędnych do stworzenia tego ?pewnego siebie? siłacza, jest naprawdę długa. Oryginalna pozostała tylko część nadwozia. Nawet rama została zmodyfikowana.

Jeep Gladiator TR3
Jeep Gladiator TR3

Na zewnątrz TR3 Hellcat Gladiator ma nowy przedni zderzak, a także nowe błotniki, nadkola, opuszczane mocowanie silnika i tylny adaptacyjny bagażnik – wszystko z firmy DV8. Zderzak przedni jest wyposażony w wysięgnik ze zintegrowaną listwą świetlną LED firmy Pro serii D. Podobnie 50-calowe listwy LED 50 Spot / Flood Light, pochodzące od tego samego dostawcy, umieszczono na ramie na dachu. Tylny zderzak to model Road Armor Stealth. Podobnie jak przedni został wyposażony w zabudowaną wyciągarkę. Atrakcyjne i efektowne akcesoria, stanowią zamontowane w na zderzakach cztery haki Monster. Na uwagę zasługuje bagażnik na koło zapasowe Rough Country w formie wysuwanej szuflady i stopnie drzwiowe firmy N-Fab Nerf. Całość dopełniają 17 calowe obręcze firmy XD 137 FMJ firmy KMC i opony Mickey Thompson Baja MTZ P3.
Zawieszenie zostało zmodyfikowane z użyciem podzespołów FOX i EIBACH.
To co najważniejsze, jest niewidoczne – silnik Hellcat. Jego zainstalowanie wymagało modyfikacji ramy, zawieszenia oraz układu napędowego. Ale zyskując moc 707 KM, na pewno warto było włożyć wiele pracy. Ponieważ właściciel chciał widok mocarnego silnika pozostawić tylko dla siebie, zdecydował się na zastosowanie zamków DV8.