Ostatnie zmiany w Grand Wagoneerze wprowadzone zostały w 1986 roku. Na zewnątrz pojawiło się nowe maskowanie chłodnicy a na końcu maski ? pionowy znaczek „Jeep”. Nieznacznie zmieniły się listwy „drewniane” na boku pojazdu a w części tylnej pojawiły się pionowe reflektory.
Więcej zmian wprowadzono w środku pojazdu, wyróznikiem są kwadratowe wskaźniki, które zastąpiły okrągłe, kierownicę z nowymi przełącznikami, a także odświeżoną tapicerkę siedzeń i drzwi.
W kwestii jednostek napędowych ograniczono się tylko do silnika V8 AMC 360 i automatycznej transmisji. System Select-Trac zyskał nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok. W roku 1987 w 25. rocznicę wprowadzono niewielkie zmiany, w tym nowe elementy i kolory tapicerki. Wprowadzane modernizacje zapewniały stabilną sprzedaż, jednak produkcja powoli stawała się nieopłacalna. W roku 1989 do klientów trafiło 10 tys., w 1990 około 6 tys., a w 1991 tylko 1 560 egzemplarzy Grand Wagoneera.
W 1987 roku AMC zostało kupione przez Chryslera. Wprowadzone zmiany w obrębie pojazdów Jeepa objęły wszystkie modele oprócz Wagoneera. Podzespoły napędowe używane tylko do produkcji Grand Wagoneera podrażały znacząco jego produkcję. W 1991 roku, po prawie trzydziestu latach, podjęto decyzję i zakończono wytwarzanie tego modelu.
autor: Grzegorz Surowiec, zdjęcia: producent, archiwum autora